czwartek, 18 marca 2010

Sprawdź swoją Toyotę, zawczasu!



O ostatnich problemach Toyoty, pewnie słyszał już każdy. Jako, że niniejszy blog pełni też funkcje informacyjne, w poniższej notce pragnę przypomnieć o sprawie i uczulić kierowców, że na drodze są w równym stopniu odpowiedzialni, co narażeni na następstwa, niekompetencji i niedopatrzeń konstruktorów.

Oto czego możemy się dowiedzieć z oficjalnej strony Toyoty o potwierdzonej usterce pedału gazu:



Problem z pedałem przyspieszenia - pytania i odpowiedzi

Na czym polega problem?

Niektóre mechanizmy pedału przyspieszenia mogą, w rzadkich przypadkach, blokować się mechanicznie w położeniu częściowo wciśniętym lub zbyt wolno powracać do pozycji wyjściowej.

Jaka jest tego przyczyna?

Niektóre mechanizmy pedału przyspieszenia mogą ulec zużyciu. W wyniku zużycia połączonego z określonymi warunkami użytkowania i warunkami środowiskowymi, tarcie wewnątrz mechanizmu może wzrosnąć i momentami powodować trudności we wciskaniu pedału przyspieszenia, spowolnienie jego powrotu do pozycji wyjściowej lub, w najgorszym przypadku, zablokowanie go w położeniu częściowo wciśniętym.

Czy istnieją objawy ostrzegające o pojawieniu się problemu?

W niektórych przypadkach kierowca może zauważyć, że pedał przyspieszenia stawia większy opór przy wciskaniu lub wolniej powraca po zwolnieniu. W niektórych przypadkach kierowca może odczuć nierównomierne poruszanie się naciskanego lub zwalnianego pedału.

Jakie jest prawdopodobieństwo, że w moim pojeździe wystąpi ten problem?

Problem występuje rzadko i nie pojawia się nagle. Może on wystąpić, gdy mechanizm pedału ulegnie zużyciu i, w określonych warunkach, pedał stawia większy opór przy wciskaniu, wolniej powraca, lub, w najgorszym przypadku, blokuje się w pozycji częściowo wciśniętej.

Jakich pojazdów dotyczy to na rynku Europejskim?

Problem ten może potencjalnie dotyczyć następujących modeli wyprodukowanych w podanych okresach:
Model
Okres produkcji
AYGO
luty 2005 – sierpień 2009
iQ
listopad 2008 – listopad 2009
Yaris
listopad 2005 – wrzesień 2009
Auris
październik 2006 – 5 stycznia 2010
Corolla
październik 2006 – grudzień 2009
Verso
luty 2009 – 5 stycznia 2010
Avensis
listopad 2008 – grudzień 2009
RAV4
listopad 2005 – listopad 2009

Czy problem dotyczy również innych pojazdów Toyota lub Lexus?

Nie, problem nie dotyczy żadnego modelu Lexusa ani żadnego innego modelu Toyoty.

Czy akcja obejmuje pojazdy z kierownicą po lewej i po prawej stronie?

Tak, akcja obejmuje pojazdy z kierownicą po lewej i po prawej stronie.

Czy akcja obejmuje pojazdy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi?

Tak, akcja obejmuje zarówno pojazdy z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi.

W USA wstrzymano produkcję dotkniętych problemem pojazdów. Czy takie same działania podjęto w Europie?

Nie. Obecnie produkowane pojazdy są już objęte zmianami.

Co Toyota zamierza zrobić w Europie?

Podjęliśmy decyzję o wezwaniu europejskich klientów do autoryzowanych stacji obsługi w związku z tym problemem. Szczegóły działań zaradczych i harmonogram ich przeprowadzenia są obecnie opracowywane.

Co mam zrobić, jeśli mój pojazd jest objęty tą kampanią, jednak do tej pory problem nie wystąpił?

Problem występuje bardzo rzadko, jednakże w razie obaw proszę skontaktować się z najbliższym dealerem Toyoty.

Co zrobić zauważywszy, że pedał przyspieszenia stawia duży opór przy wciskaniu, wolniej wraca do pozycji wyjściowej lub nie porusza się płynnie?

Proszę skontaktować się z najbliższym dealerem Toyoty.

Co zrobić, gdy pedał przyspieszenia zablokuje się podczas jazdy?

Każda sytuacja może być inna i kierowca powinien reagować stosownie do okoliczności, jednak Toyota zaleca następujące czynności:

  • W pojazdach z manualną skrzynią biegów należy wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg na luz, po czym za pomocą hamulców zatrzymać pojazd na poboczu, a następnie wyłączyć silnik.
  • W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów, przekładnią typu Multi Mode lub CVT: przesunąć lewarek przekładni w pozycję neutralną (N), po czym za pomocą hamulców zatrzymać pojazd na poboczu, a następnie wyłączyć silnik.
  • W przypadku konieczności natychmiastowego zatrzymania pojazdu można to zrobić w sposób kontrolowany wciskając i przytrzymując pedał hamulca. Nie należy hamować "pulsacyjnie", ponieważ doprowadzi to do spadku podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców.
  • Jeśli nie uda się przełączyć biegu na luz, należy wyłączyć silnik. Nie uniemożliwi to kierowania pojazdem ani hamowania, jednak spowoduje utratę wspomagania kierownicy i hamulców.
  • Jeśli pojazd wyposażony jest w przycisk włączania/wyłączania silnika, należy go wcisnąć i przytrzymać przez co najmniej trzy sekundy w celu wyłączenia silnika. Przycisku NIE należy wciskać wielokrotnie.
  • Jeśli pojazd wyposażony jest w konwencjonalną stacyjkę z kluczykiem, aby wyłączyć silnik należy przekręcić kluczyk w pozycję ACC. NIE WYJMOWAĆ kluczyka ze stacyjki, ponieważ spowoduje to zablokowanie kierownicy.
  • Jeśli pedał przyspieszenia zablokuje się w pozycji częściowo wciśniętej lub powoli powraca do pozycji biegu jałowego, prędkość można zmniejszać przez wciskanie i przytrzymywanie hamulca. Nie należy hamować "pulsacyjnie", ponieważ doprowadzi do spadku podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców, co z kolei będzie wymagało silniejszego wciskania hamulca. Pojazd należy skierować w najbliższe bezpieczne miejsce, a następnie wyłączyć silnik i skontaktować się z dealerem Toyoty i poprosić go o pomoc.

W jaki sposób sytuacja ta wpłynie na inne regiony/kraje?

W chwili obecnej rozważamy odpowiednie działania.

W jakich krajach używane są pedały przyspieszenia dotknięte problemem?

Elementy te używane są w niektórych pojazdach w USA, Europie i Chinach (nie są używane w Japonii).

Tutaj możecie sprawdzić, czy Wasza Toyota jest objęta niniejszą akcją, wystarczy wpisać nr VIN w okienko na górze (aby je ujrzeć należy wyłączyć wszelkie blokery reklam typu ADBlock Plus).
UWAGA!!! Aplikacja wyszukuje TYLKO wśród numerów VIN pojazdów zakupionych w polskiej sieci dilerskiej Toyoty.W przypadku samochodów zakupionych poza Polską, wynik wyszukiwania może być nieprawidłowy.

Na wszelki wypadek, radzę także zapisać sobie w telefonie poniższy numer kontaktowy do Toyoty:
Kontakt z najbliższym dilerem i informacja o programie Toyota More:
tel.: 0 801 20 20 20

koszt połączenia jak za rozmowę lokalną

W chwili obecnej Toyota w Polsce jest reprezentowana przez firmy:

Toyota Motor Poland - oficjalny dystrybutor samochodów i części zamiennych,
Toyota Motor Manufacturing Poland - producent manualnych skrzyń biegów i silników benzynowych,
Toyota Motor Industries Poland - producent silników Diesla,
Toyota Bank Polska - dostawca usług finansowych,
Toyota Leasing Polska - dostawca usług leasingowych.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

Toyota Motor Poland
ul. Konstruktorska 5
02-673 Warszawa
tel.: 0-prefix-22-449-05-00
faks: 0-prefix-22-449-05-05
e-mail: klient@toyota.pl

Toyota Motor Manufacturing Poland
ul. Uczniowska 26
58-306 Wałbrzych
tel.: 074 88 88 000
faks: 074 88 88 001
www: http://www.toyotapl.com/
sprawy dotczące procesu rekrutacji: rekrutacja@toyotapl.com

Toyota Motor Industries Poland
ul. Japońska 6, Łęg
55-220 Jelcz-Laskowice
tel.: 071 30 20 000
faks: 071 30 20 001
sprawy dotyczące procesu rekrutacji: rekrutacjatmip@toyotapl.com, http://www.toyotapl.com/

Toyota Bank Polska
ul. Postępu 18 b
Budynek Orion, III piętro
02-676 Warszawa
tel.: +48 22 488 5000
faks: +48 22 488 5500
e-mail: tbp@toyota-fs.com

Toyota Leasing Polska
ul. Postępu 18 b
Budynek Orion, III piętro
02-676 Warszawa
tel.: +48 22 488 5000
faks: +48 22 488 5500
e-mail: tlp@toyota-fs.com

A podsumowując, szerokości życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz