O ostatnich problemach Toyoty, pewnie słyszał już każdy. Jako, że niniejszy blog pełni też funkcje informacyjne, w poniższej notce pragnę przypomnieć o sprawie i uczulić kierowców, że na drodze są w równym stopniu odpowiedzialni, co narażeni na następstwa, niekompetencji i niedopatrzeń konstruktorów.
Oto czego możemy się dowiedzieć z oficjalnej strony Toyoty o potwierdzonej usterce pedału gazu:
Problem z pedałem przyspieszenia - pytania i odpowiedzi
Na czym polega problem?
Niektóre mechanizmy pedału przyspieszenia mogą, w rzadkich przypadkach, blokować się mechanicznie w położeniu częściowo wciśniętym lub zbyt wolno powracać do pozycji wyjściowej.Jaka jest tego przyczyna?
Niektóre mechanizmy pedału przyspieszenia mogą ulec zużyciu. W wyniku zużycia połączonego z określonymi warunkami użytkowania i warunkami środowiskowymi, tarcie wewnątrz mechanizmu może wzrosnąć i momentami powodować trudności we wciskaniu pedału przyspieszenia, spowolnienie jego powrotu do pozycji wyjściowej lub, w najgorszym przypadku, zablokowanie go w położeniu częściowo wciśniętym.Czy istnieją objawy ostrzegające o pojawieniu się problemu?
W niektórych przypadkach kierowca może zauważyć, że pedał przyspieszenia stawia większy opór przy wciskaniu lub wolniej powraca po zwolnieniu. W niektórych przypadkach kierowca może odczuć nierównomierne poruszanie się naciskanego lub zwalnianego pedału.Jakie jest prawdopodobieństwo, że w moim pojeździe wystąpi ten problem?
Problem występuje rzadko i nie pojawia się nagle. Może on wystąpić, gdy mechanizm pedału ulegnie zużyciu i, w określonych warunkach, pedał stawia większy opór przy wciskaniu, wolniej powraca, lub, w najgorszym przypadku, blokuje się w pozycji częściowo wciśniętej.Jakich pojazdów dotyczy to na rynku Europejskim?
Problem ten może potencjalnie dotyczyć następujących modeli wyprodukowanych w podanych okresach:
Model Okres produkcji AYGO luty 2005 – sierpień 2009 iQ listopad 2008 – listopad 2009 Yaris listopad 2005 – wrzesień 2009 Auris październik 2006 – 5 stycznia 2010 Corolla październik 2006 – grudzień 2009 Verso luty 2009 – 5 stycznia 2010 Avensis listopad 2008 – grudzień 2009 RAV4 listopad 2005 – listopad 2009Czy problem dotyczy również innych pojazdów Toyota lub Lexus?
Nie, problem nie dotyczy żadnego modelu Lexusa ani żadnego innego modelu Toyoty.Czy akcja obejmuje pojazdy z kierownicą po lewej i po prawej stronie?
Tak, akcja obejmuje pojazdy z kierownicą po lewej i po prawej stronie.Czy akcja obejmuje pojazdy z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi?
Tak, akcja obejmuje zarówno pojazdy z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi.W USA wstrzymano produkcję dotkniętych problemem pojazdów. Czy takie same działania podjęto w Europie?
Nie. Obecnie produkowane pojazdy są już objęte zmianami.Co Toyota zamierza zrobić w Europie?
Podjęliśmy decyzję o wezwaniu europejskich klientów do autoryzowanych stacji obsługi w związku z tym problemem. Szczegóły działań zaradczych i harmonogram ich przeprowadzenia są obecnie opracowywane.Co mam zrobić, jeśli mój pojazd jest objęty tą kampanią, jednak do tej pory problem nie wystąpił?
Problem występuje bardzo rzadko, jednakże w razie obaw proszę skontaktować się z najbliższym dealerem Toyoty.Co zrobić zauważywszy, że pedał przyspieszenia stawia duży opór przy wciskaniu, wolniej wraca do pozycji wyjściowej lub nie porusza się płynnie?
Proszę skontaktować się z najbliższym dealerem Toyoty.Co zrobić, gdy pedał przyspieszenia zablokuje się podczas jazdy?
Każda sytuacja może być inna i kierowca powinien reagować stosownie do okoliczności, jednak Toyota zaleca następujące czynności:
- W pojazdach z manualną skrzynią biegów należy wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg na luz, po czym za pomocą hamulców zatrzymać pojazd na poboczu, a następnie wyłączyć silnik.
- W pojazdach z automatyczną skrzynią biegów, przekładnią typu Multi Mode lub CVT: przesunąć lewarek przekładni w pozycję neutralną (N), po czym za pomocą hamulców zatrzymać pojazd na poboczu, a następnie wyłączyć silnik.
- W przypadku konieczności natychmiastowego zatrzymania pojazdu można to zrobić w sposób kontrolowany wciskając i przytrzymując pedał hamulca. Nie należy hamować "pulsacyjnie", ponieważ doprowadzi to do spadku podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców.
- Jeśli nie uda się przełączyć biegu na luz, należy wyłączyć silnik. Nie uniemożliwi to kierowania pojazdem ani hamowania, jednak spowoduje utratę wspomagania kierownicy i hamulców.
- Jeśli pojazd wyposażony jest w przycisk włączania/wyłączania silnika, należy go wcisnąć i przytrzymać przez co najmniej trzy sekundy w celu wyłączenia silnika. Przycisku NIE należy wciskać wielokrotnie.
- Jeśli pojazd wyposażony jest w konwencjonalną stacyjkę z kluczykiem, aby wyłączyć silnik należy przekręcić kluczyk w pozycję ACC. NIE WYJMOWAĆ kluczyka ze stacyjki, ponieważ spowoduje to zablokowanie kierownicy.
- Jeśli pedał przyspieszenia zablokuje się w pozycji częściowo wciśniętej lub powoli powraca do pozycji biegu jałowego, prędkość można zmniejszać przez wciskanie i przytrzymywanie hamulca. Nie należy hamować "pulsacyjnie", ponieważ doprowadzi do spadku podciśnienia zapewniającego wspomaganie hamulców, co z kolei będzie wymagało silniejszego wciskania hamulca. Pojazd należy skierować w najbliższe bezpieczne miejsce, a następnie wyłączyć silnik i skontaktować się z dealerem Toyoty i poprosić go o pomoc.
W jaki sposób sytuacja ta wpłynie na inne regiony/kraje?
W chwili obecnej rozważamy odpowiednie działania.W jakich krajach używane są pedały przyspieszenia dotknięte problemem?
Elementy te używane są w niektórych pojazdach w USA, Europie i Chinach (nie są używane w Japonii).
Tutaj możecie sprawdzić, czy Wasza Toyota jest objęta niniejszą akcją, wystarczy wpisać nr VIN w okienko na górze (aby je ujrzeć należy wyłączyć wszelkie blokery reklam typu ADBlock Plus).
UWAGA!!! Aplikacja wyszukuje TYLKO wśród numerów VIN pojazdów zakupionych w polskiej sieci dilerskiej Toyoty.W przypadku samochodów zakupionych poza Polską, wynik wyszukiwania może być nieprawidłowy.
Na wszelki wypadek, radzę także zapisać sobie w telefonie poniższy numer kontaktowy do Toyoty:
Kontakt z najbliższym dilerem i informacja o programie Toyota More:
tel.: 0 801 20 20 20
koszt połączenia jak za rozmowę lokalną
W chwili obecnej Toyota w Polsce jest reprezentowana przez firmy:
Toyota Motor Poland - oficjalny dystrybutor samochodów i części zamiennych,
Toyota Motor Manufacturing Poland - producent manualnych skrzyń biegów i silników benzynowych,
Toyota Motor Industries Poland - producent silników Diesla,
Toyota Bank Polska - dostawca usług finansowych,
Toyota Leasing Polska - dostawca usług leasingowych.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:
Toyota Motor Poland
ul. Konstruktorska 5
02-673 Warszawa
tel.: 0-prefix-22-449-05-00
faks: 0-prefix-22-449-05-05
e-mail: klient@toyota.pl
Toyota Motor Manufacturing Poland
ul. Uczniowska 26
58-306 Wałbrzych
tel.: 074 88 88 000
faks: 074 88 88 001
www: http://www.toyotapl.com/
sprawy dotczące procesu rekrutacji: rekrutacja@toyotapl.com
Toyota Motor Industries Poland
ul. Japońska 6, Łęg
55-220 Jelcz-Laskowice
tel.: 071 30 20 000
faks: 071 30 20 001
sprawy dotyczące procesu rekrutacji: rekrutacjatmip@toyotapl.com, http://www.toyotapl.com/
Toyota Bank Polska
ul. Postępu 18 b
Budynek Orion, III piętro
02-676 Warszawa
tel.: +48 22 488 5000
faks: +48 22 488 5500
e-mail: tbp@toyota-fs.com
Toyota Leasing Polska
ul. Postępu 18 b
Budynek Orion, III piętro
02-676 Warszawa
tel.: +48 22 488 5000
faks: +48 22 488 5500
e-mail: tlp@toyota-fs.com
A podsumowując, szerokości życzę!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz